ایجاد یک میانبر یا کلید فوری برای ایجاد Restore Point

برای ایجاد Restore Point باید مراحل نسبتا زیادی را طی کرد که می توانید آن ها را از بخش ایجاد یک System Restore Point مشاهده کنید. بجای پیمودن این مراحل امروز می خواهیم نحوه ایجاد یک میانبر برای ایجاد Restore Point را به شما نشان دهیم که تنها با دوبار کلیک بر روی آن یا فشردن دو کلید می توانید Restore Point ایجاد کنید.

هشدار: برای این که این میانبر عمل کند، باید ویژگی System Protection برای درایو (C: (Windows 7 فعال باشد. اگر نباشد هر زمان که این میانبر را اجرا کنید پیغام خطای زیر را دریافت می‌کنید.

1. برای ساخت یک میانبر ایجاد Restore Point به همراه نمایش پنجره‌ی درخواست توضیحات

تذکر: زمانی که روی میانبر Create System Restore Point کلیک می‌کنید، این پنجره را مشاهده می‌کنید. برای Restore Point‌ی که می‌خواهید ایجاد کنید توضیحی در آن تایپ کرده و روی OK کلیک کنید.

الف) روی اینجا کلیک کرده تا پنجره‌ی دانلود فایل Restore_Point_Shortcut.zip ظاهر شود.

2. برای ساخت یک میانبر ایجاد Restore Point فوری

تذکر: زمانی که روی این میانبر کلیک می‌کنید بدون نمایش پنجره‌ی درخواست توضیح، فوراً در System Restore یک Restore Point به نام Instant Restore Point ایجاد می‌کند.

الف) روی اینجا کلیک کرده تا پنجره‌ی دانلود فایل Instant_Restore_Point.zip ظاهر شود.

3. روی دکمه‌ی Save کلیک کرده و فایل zip. را روی دسکتاپ‌تان ذخیره کنید:

C:\Users\نام کاربری\Desktop

4. روی فایل zip. (که روی دسکتاپ قرار دارد) کلیک راست کرده و گزینه‌ی Open را انتخاب کنید.

5. همه محتویات فایل ZIP را روی دسکتاپ استخراج کنید.

6. پس از استخراج فایل‌ها، اگر مایل بودید می‌توانید فایل zip. را پاک کنید.

7. پوشه‌ی استخراج شده‌ی Restore_Point_Shortcut (در صورتی که فایل مرحله 1 را دانلود کرده‌اید) یا Instant_Restore_Point (در صورتی که فایل مرحله‌ی 2 را دانلود کرده‌اید) را Cut کنید.

8. به آدرس C:\Program Files رفته، کلیک راست کنید و گزینه‌ی را Paste انتخاب نمایید.

9. روی میانبر Create System Restore Point یا Instant Restore Point روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه‌ی Properties، و سپس زبانه‌ی General را انتخاب کنید و در صورت امکان روی دکمه‌ی Unblock کلیک کنید.

تذکر: اگر دکمه‌ی Unblock در زیر زبانه‌ی General قابل دسترسی نبود، به این معنی‌ست که از پیش Unblock شده است.

10. حال می‌توانید میانبرهای Create System Restore Point یا Instant Restore Point را روی دسکتاپ باقی گذاشته یا به هر کجا که راحت‌تر هستید منتقل کنید.

نکته: برای حذف این میانبرها کافی‌ست که به آدرس C:\Program Files رفته و پوشه‌ی Restore_Point_Shortcut یا Instant_Restore_Point را Delete کنید. میانبرهای روی دسکتاپ را نیز به همچنین.

تعیین یک کلید فوری

اگر می خواهید یک کلید فوری برای این میانبر تعیین کنید، می بایست روی آن کلیک راست کرده و از کادر محاوره Properties آن وارد زبانه Shortcut شوید.

1

داخل کادر Shorcut key کلیک کرده و کلیدهای میانبری که می خواهید برای آن تعیین کنید را بفشارید تا نامشان را در آن کادر مشاهده کنید. می توانید این میانبر را در منوی Start یا نوار وظیفه سنجاق (Pin) کرده و از روی دسکتاپ پاک کنید.

تذکر: به نظر می رسد کلیدفوری برای میانبرها در ویندوز 7 به درستی عمل نمی کند می بایست در صورتی که مایلید از کلیدفوری برای این میانبر استفاده کنید و علاوه بر این آن را به منوی Start/نوار وظیفه سنجاق کنید: پیش از تعیین کلیدفوری نخست آن را به منوی Start/نوار وظیفه سنجاق کرده، (در صورت تمایل از روی دسکتاپ پاک کنید) و سپس با کلیک راست بر روی آیکون آن در منوی Start/نوار وظیفه و انتخاب گزینه Properties به تعیین کلید فوری اقدام کنید. در غیراینصورت کلیدفوری عمل نخواهد کرد!

منبع:

www.sevenforums.com

بیان دیدگاه