نحوه‌ی نصب ویندوز 8 در VirtualBox

این بخش به شما نشان می‌دهد که چطور یکی از نسخه‌های 32 بیتی یا 64 بیتی ویندوز 8 را در برنامه‌ی رایگان VirtualBox نصب کنید.

یادداشت: به منظور راه‌اندازی VirtualBox بر روی رایانه‌ی‌تان به موارد زیر نیاز دارید:

· پردازشگر X86 قدرتمند. هر پردازشگر Intel یا AMDی جدیدی حتما می‌تواند با این برنامه کار کند.

· حافظه. بسته به سیستم‌عامل‌های میهمانی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، به حداقل 512 مگابایت رم (یا بیشتر، که رم بیشتر بهتر است) نیاز دارید. اساسا، مقدار رم باید به میزانی باشد که هم نیاز سیستم‌عامل میهمان را مرتفع کند و هم سیستم‌عامل میزبان برای راه‌اندازی راحت باشد. بنابراین اگر می‌خواهید بر روی ویندوز اکس‌پی، ویندوز اکس‌پی راه‌اندازی کنید؛ احتمالا با کمتر از 1 گیگابایت رم تجربه‌ی لذتبخشی نخواهید داشت. اگر می‌خواهید ویندوز ویستا را به عنوان سیستم‌عامل میهمان امتحان کنید، اگر کمتر از 512 مگابایت رم به آن اختصاص دهید از نصب خودداری می‌کند. با این حساب علاوه بر حافظه‌ای که برای راه‌اندازی سیستم‌عامل میزبان نیاز دارید؛ برای سیستم‌عامل میهمان هم به 512 مگابایت رم نیاز دارید.

· فضای هارد دیسک. برنامه‌ی VirtualBox، به خودی خود بسیار سبک است (یک نصب typical تنها به حدود 30 مگابایت فضای هارد‌دیسک نیاز دارد)؛ اما رایانه‌های مجازی آن برای هارد‌دیسک‌های مجازی خودشان به فایل‌های حجیمی بر روی هارد نیازمندند. به این ترتیب، برای نصب ویندوز اکس‌پی، مثلا، به فایلی نیاز خواهید داشت که اندازه‌ی آن به راحتی به چندین گیگابایت رشد پیدا می‌کند.

· سیستم‌عاملِ میزبانی که برنامه از آن پشتیبانی کند (رایانه‌ی شما). VirtualBox از ویندوز، بسیاری از نسخه‌های Linux، Mac OS X، Solaris و OpenSolaris پشتیبانی می‌کند.

· سیستم‌عاملِ میهمانی که برنامه از آن پشتیبانی کند (رایانه‌ی مجازی).

هشدار: ملزومات سیستم‌عامل‌های میهمان 64 بیتی:

برنامه‌ی VirtualBox از سیستم‌عامل‌های میهمان (رایانه‌های مجازی) 64 بیتی بر روی سیستم‌عامل‌های میزبان (رایانه‌ی شما) 32 بیتی، که شرایط زیر را دارا باشد؛ پشتیبانی می‌کند:

1. به یک پردازشگر 64 بیتی با پشتیبانی از hardware virtualization نیاز دارید.

2. Hardware virtualization را باید در تنظیمات BIOS مادربردتان فعال کنید.

3. اگر می‌خواهید از پشتیبانی میهمان 64 بیتی بر روی میزبان 32 بیتی استفاده کنید؛ می‌بایست برای رایانه‌ی مجازی مورد نظرتان یک سیستم‌عامل 64 بیتی انتخاب کنید. از آنجایی که میهمان 64 بیتی بر روی میزبان 32 بیتی بار اضافی می‌شود؛ VirtualBox این پشتیبانی را تنها بر اساس درخواست صریح فعال می‌کند.

برای میزبان‌های 64 بیتی (که به طور کلی با پشتیبانی از Hardware Virtualization همراه هستند)، میهمان‌های 64 بیتی بدون در نظر گرفتن تنظیمات، همیشه پشتیبانی می‌شوند؛ بنابراین به سادگی می‌توانید به عنوان میهمان، سیستم‌عامل 64 بیتی نصب کنید.

دستور کار

1. ابتدا می‌بایست فایل ISOی یکی از دو نسخه‌ی 32 یا 64 بیتی ویندوز 8 را دانلود کرده و آن را بر روی دسکتاپ‌تان (مثلا ویندوز 7 یا ویستا) ذخیره کنید.

2. سپس آخرین نسخه‌ی VirtualBox و (VM VirtualBox Extension Pack (All platforms را دانلود و نصب کنید، سپس VirtualBox را راه‌اندازی کنید.

یادداشت: دانلود این برنامه از ایران ممنوع می‌باشد. بنابراین برای دانلود، از یک فیلترشکن یا VPN کمک بگیرید. ضمنا برای نصب افزونه‌ی VM VirtualBox Extension Pack می‌بایست ابتدا پسوند آن را از vbox. به vbox-extpack. تغییر دهید (آیکون آن به رنگ سبز درمی‌آید).

VB

3. در سمت چپ نوار ابزار، بر روی دکمه‌ی New کلیک کنید.

image

4. بر روی Next کلیک کنید.

image

5. در کادر موجود برای رایانه‌ی مجازی‌تان یک نام (مثلا: Windows 8) وارد کنید. اگر در مرحله‌ی 1، ISOی 32 بیتی دانلود کرده‌اید از منوی Version گزینه‌ی Windows 8 را انتخاب کنید و اگر ISOی 64 بیتی دانلود کرده‌اید گزینه‌ی (Windows 8 (64-bit و سپس بر روی Next کلیک کنید.

image

image

6. مقدار رمی که می‌خواهید به رایانه‌ی مجازی‌تان اختصاص دهید را تایپ و یا انتخاب کرده (1 گیگابایت= 1024 مگابایت)، سپس بر روی Next کلیک کنید.

یادداشت: توصیه می‌شود که حداقل از 1 گیگابایت رم استفاده نمایید. اگر مقدار رم بالایی بر روی رایانه‌ی‌تان نصب کرده‌اید (مثلا 8 گیگابایت) مقدار ایده‌آل برای ویندوز 8 32 بیتی، 3 گیگابایت و 64 بیتی، 4 گیگابایت است.

image

7. بر روی Next کلیک کنید.

image

8. گزینه‌ی VHD را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

image

9. گزینه‌ی Dynamically allocated را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

یادداشت: می‌توانید هر یک از دو گزینه‌ی Fixed Size (ثابت) یا Dynamic (پویا) را انتخاب کنید، اما من برای صرفه‌جویی در مصرف فضای هارد دیسک، توصیه می‌کنم از Dynamic استفاده نمایید.

Fixed Size (ثابت) به این معنی است که حجم (و متعاقبا ظرفیت) هارد دیسک مجازی (VHD) برای همیشه به یک مقدار و در حداکثر اندازه‌ای که شما تعیین می‌کنید؛ باشد.

Dynamic (پویا) به این معنی است که هارد دیسک مجازی (VHD) تنها به مقدار نیازش حجم داشته باشد و در صورت نیاز به ظرفیت بیشتر، تا حداکثر اندازه‌ای که شما تعیین می‌کنید، رشد کند.

image

10. مقدار فضایی که می‌خواهید به فایل VHD اختصاص دهید را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

یادداشت: مقدار پیش‌فرض، 20 گیگابایت است و اگر قصد ندارید بر روی رایانه‌ی مجازی‌تان برنامه‌های زیادی نصب کنید همین مقدار کافی‌ست. برای 64 بیت بهتر است از 25 گیگابایت استفاده کنید چرا که ویندوز 8 64 بیتی فضای بیشتری مصرف می‌کند.

image

11. بر روی Create کلیک کنید.

image

12. بر روی Create کلیک کنید.

image

13. در قاب سمت چپ، بر روی رایانه‌ی مجازی جدید (مثلا: Windows 8)، دو بار کلیک نمایید.

image

14. بر روی Next کلیک کنید.

image

15. بر روی آیکون Browse کلیک کرده و فایل ISOی دانلود شده در مرحله‌ی 1 را انتخاب کنید. بر روی Open و سپس Next کلیک کنید.

image

image

16. بر روی Start کلیک کنید.

image

17. حالا، تنها می‌بایست نصب Windows 8 را تکمیل کنید.

image

18. زمانی که نصب ویندوز 8 را تمام کردید منوی Devices در نوار منوی VirtualBox را باز کرده و بر روی Install Guest Additions کلیک کنید.

image

19. زمانی که در گوشه بالا سمت راست پیغام شناسایی درایو CD ظاهر شد بر روی آن کلیک کنید تا AutoPlay باز شود.

image

20. بر روی گزینه‌ی Run VBoxWindowsAdditions.exe کلیک کنید.

image

21. اگر پیغامی از UAC ظاهر شد، بر روی Yes کلیک کنید.

image

22. بسته به نسخه‌ی 32 یا 64 بیتی ویندوز 8تان، فایل VBoxWindowsAdditions-amd64.exe (برای 64 بیتی) یا VBoxWindowsAdditions-x86.exe (برای 32 بیتی) را راه‌اندازی کرده و سپس بر روی Next کلیک کنید.

image

23. بر روی Next کلیک کنید.

image

24. بر روی Install کلیک کنید.

image

25. زمانی که دوباره درخواست شد، مجددا بر روی Install کلیک کنید.

image

26. پس از اتمام نصب، گزینه‌ی Reboot now را انتخاب کرده و بر روی Finish کلیک کنید.

image

منبع:

www.eightforums.com

3 پاسخ به “نحوه‌ی نصب ویندوز 8 در VirtualBox

  1. واقعا خسته نباشید برای این همه زحماتی که کشیدین.دستتون درد نکنه.
    ولی چرا ویلاگ به این خوبی به این پر محتوایی باید فیلتر باشه؟
    وبلاگی که این همه مقالات آموزشی درباره ناشناخته های ویندوز داره که نباید تو فیلترینگ باشه.
    با این وضع که حتی دیگه v.p.n ها هم بسته شده خواننده هاتون کمتر میشن.
    ما هم جز علاقه مندانی وبلاگ شماییم.طبعا دوست داریم و ترجیح میدیم که بدون دردرسر و بدون هیچ فیلترینگی مطللب وبلاگ شما ، فید وبلاگ شما رو دنبال کنیم.
    بازم از همه زحماتی که برای این وبلاگ کشیدین تشکر میکنم.

  2. ببخشید شما که اینقدر زحمت می کشید یه دامنه .ir بخرید روی این سایت بندازید تا از فیلتر در بیاد بقیه هم از مطلبتون استفاده کنند. هزینش هم فکر نمی کنم زیاد باشه. باتشکر.

بیان دیدگاه